Zákazník, který poslal větu: Tímto souhlasíme s cenovou nabídkou a tímto objednáváme zábradlí, Jméno, adresa, telefon, místo realizace. Vyjádřenou větou s tímto stvrzuje a závazně objednává zábradlí dle cenové nabídky co mu byla zaslána v předchozích e-mailech. Objednavatel touto závaznou objednávkou se zavazuje uhradit veškeré náklady spojené s výrobou zábradlí i včetně pozastávky, zrušení, nebo storna z jakéhokoliv důvodu a to i z důvodu že chyba nebo jiné nastalo z důvodu zhotovile.
V ceně není zahrnuta stavba lešení, která je účtována dle obchodních podmínek. V případě kdy není dodržen termín ze strany objednatele nebo dodavatele i v případě, že je dodržen termín, si firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. vyúčtuje jednorázový poplatek za stavbu a demontáž vlastního lešení 3.250,- Kč za každý započatý den.
V ceně není zahrnuto utěsnění ukotvení zábradlí (nutno řešit s izolatérem nebo s klempířem).
https://www.zabradli-schodiste.cz/blog/kotveni-do-hydroizolace/
U jednoduchých modelů a typových zábradlí, schodů nebo jiných výrobků firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. nemusí zpracovávat 3D model (ani STEP, ani PDF). O těchto modelech rozhoduje výhradně společnost TOMBEK COMPANY, s.r.o.
U zábradlí, schodů nebo jiných výrobků, které TOMBEK COMPANY, s.r.o. považuje za nezbytné, je cena 3D modelu v příloze STEP nebo PDF zahrnuta v cenové nabídce v částce 40%, minimálně však 6.000,- Kč. Pokud je 3D model zpracován jen z části, tak firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. má nárok na 40% z celkové ceny zábradlí, schodů nebo jiných výrobků za zpracování 3D modelu v minimální částce 6.000,- Kč. Částka je účtována i v případě, že z jakéhokoliv důvodu zruší objednatel nebo zhotovitel zakázku a je splatná dle faktury zhotovitele nehledě na to, v jaké části je 3D model.
Cena z konfigurátoru je pouze předběžná a je dopočítána a odsouhlasena na základě obchodního oddělení společnosti TOMBEK COMPANY, s.r.o.
V případě, že zakázka trvá déle jak 2 měsíce ať už ze strany objednavatele nebo dodavatele, je objednavatel oprávněn vyfakturovat 80% z celkové ceny nehledě na to jaká část je vyrobena a dodána. Částka bude vystavena vydanou fakturou splatnou ve 14 dnech od vystavení faktury.
ZHOTOVITEL:
TOMBEK COMPANY, s.r.o.
Charbulova 177/102
618 00 Brno
1.1 Tyto obchodní podmínky (dále jen „podmínky“) upravují smluvní vztah mezi společností TOMBEK COMPANY, s.r.o., se sídlem Charbulova 177/102, 618 00 Brno, IČO: 07209479, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 105049 (dále jen „zhotovitel“), a zákazníkem (dále jen „objednatel“), který objednává výrobky nebo služby zhotovitele.
1.2 Objednatel potvrzením cenové nabídky, objednávky nebo uzavřením smlouvy souhlasí s těmito obchodními podmínkami, které tvoří nedílnou součást každé smlouvy mezi objednatelem a zhotovitelem.
1.3 Předmětem plnění mohou být zejména zábradlí, schodiště, ocelové konstrukce, městský mobiliář, výpalky, konstrukční prvky, doplňkové výrobky a související práce (např. zaměření, návrh, 3D modely, doprava, montáž), a to podle aktuální nabídky nebo popisu zakázky.
1.4 Přijetí nabídky nebo potvrzení objednávky znamená souhlas s těmito podmínkami.
2.1 Objednavatel, který poslal větu: Tímto souhlasíme s cenovou nabídkou a tímto objednáváme zábradlí, Jméno, adresa, telefon, místo realizace.
Vyjádřenou větou s tímto stvrzuje a závazně objednává zábradlí (schodiště, kovové konstrukce nebo jiné dodávky) dle cenové nabídky co mu byla zaslána v předchozích e-mailech.
Objednavatel touto závaznou objednávkou se zavazuje uhradit veškeré náklady spojené s výrobou zábradlí (schodiště, kovové konstrukce nebo jiné dodávky) i včetně pozastávky, zrušení, nebo storna z jakéhokoliv důvodu a to i z důvodu že chyba nebo jiné nastalo z důvodu zhotovitele.
2.3 Objednávkou vzniká mezi smluvními stranami závazný smluvní vztah, jehož součástí jsou i tyto obchodní podmínky.
2.4 Objednatel se potvrzením objednávky zavazuje:
uhradit cenu sjednanou ve schválené nabídce
uhradit případné náklady spojené se zrušením nebo pozastavením zakázky a to i v případě chyby zhotovitele
spolupracovat se zhotovitelem a zajistit přístup ke stavbě a potřebné součinnosti.
2.5 Objednávkou objednatel potvrzuje, že souhlasí s tím, že zhotovitel může zohlednit vícepráce bez nutnosti předchozího souhlasu, pokud se při výrobě nebo montáži vyskytnou skutečnosti, které nebylo možné předem zjistit (např. železo v betonu, skrytá vrstva materiálu, nemožnost vrtání, potřeba vynášecí konstrukce apod.).
2.6 Objednávka se vztahuje na celé dílo, včetně případných chyb vzniklých ze strany objednatele při zadání nebo komunikaci požadavků.
2.7 Zrušení objednávky je možné pouze po vzájemné dohodě. V případě zrušení má zhotovitel nárok na úhradu nákladů, které mu do té doby vznikly, včetně zpracování výkresů, projektů nebo 3D modelů.
3.1 Cena za dodávku je stanovena v cenové nabídce vystavené zhotovitelem. V případě rozpočtu vytvořeného konfigurátorem je tato cena pouze orientační a bude zpřesněna obchodním oddělením.
3.2 Ceny jsou uvedeny bez DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak.
3.3 Pokud není dohodnuto jinak, je platební kalendář následující:
zálohová faktura ve výši 50 % z celkové ceny před zahájením výroby
doplatek ve výši 50 % nejpozději při dodání nebo montáži.
3.4 Faktury mají splatnost 14 kalendářních dnů, není-li na faktuře uvedeno jinak.
3.5 V případě prodlení s úhradou je objednatel povinen uhradit zhotoviteli smluvní úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
4.1 Termín realizace zakázky je vždy uveden v cenové nabídce nebo v následném potvrzení objednávky. Jedná se o orientační termín, který se může měnit v závislosti na okolnostech (např. klimatické podmínky, dostupnost stavby, součinnost objednatele, kapacita výroby).
4.2 Objednatel je povinen zajistit:
přístup na místo montáže
připravenost staveniště (např. hotovou hydroizolaci, ukotvení, stavební připravenost).
4.3 Nedodrží-li objednatel svůj závazek (např. nepředá včas staveniště nebo neposkytne potřebné informace), je zhotovitel oprávněn:
přerušit práce bez sankce,
účtovat skladné nebo vícenáklady (např. opětovný výjezd, lešení).
4.4 V případě, že zakázka trvá déle jak 2 měsíce ať už ze strany objednavatele nebo dodavatele, je objednavatel oprávněn vyfakturovat 80% z celkové ceny nehledě na to jaká část je vyrobena a dodána. Částka bude vystavena vydanou fakturou splatnou ve 14 dnech od vystavení faktury.
4.5 Zrušení montáže ze strany objednatele
V případě, že objednatel zruší nebo odvolá dohodnutý termín montáže méně než 48 hodin před jejím zahájením, je zhotovitel oprávněn účtovat smluvní pokutu ve výši 30 % z celkové ceny zakázky, minimálně však částku 15.000 Kč bez DPH. Tato částka zahrnuje zejména náklady na dopravu, organizaci montáže, mzdové náklady pracovníků a další přímé výdaje spojené s přípravou a zajištěním realizace.
4.6 Dopravné bez montáže
V případě, že je zajištěna pouze doprava bez montáže, je minimální účtovaná částka za dopravu 800 Kč bez DPH. Vzhledem k náročnosti přepravy (zejména rozměry, váha, časová náročnost, místo dodání, nebo povaha přepravovaného zboží – např. sklo, křehké předměty, lakované nebo nerezové díly citlivé na poškrábání) si zhotovitel vyhrazuje právo změnit cenu dopravy bez předchozího souhlasu objednatele.
U výrobků delších než 50 cm, které jsou křehké nebo náchylné k poškození povrchové úpravy, činí minimální dopravné 1.500 Kč bez DPH.
V případě, že nebude objednatel přítomen na místě dodání nebo nebude možné výrobek předat z jiných důvodů na straně objednatele, je zhotovitel oprávněn vyúčtovat celkové náklady na dopravu dle vlastního uvážení, včetně nákladů na opětovné doručení.
4.7 Expresní termín dodání
V případě, že zhotovitel rozhodne o zpracování nebo dodání zakázky v expresním termínu, tj. ve zkrácené lhůtě oproti běžné době výroby nebo montáže, je účtován příplatek ve výši 100 % z celkové ceny zakázky.
Expresní termín může být sjednán i pouze pro část dodávaného zboží nebo prováděných prací, avšak v takovém případě se příplatek 100 % vždy vztahuje na celou zakázku.
O zařazení zakázky nebo její části do expresního režimu, jeho rozsahu a přesném termínu rozhoduje výhradně zhotovitel.
Zhotovitel je oprávněn kdykoliv upravit nebo změnit stanovený termín realizace na expresní termín, pokud to vyžaduje povaha zakázky, výrobní kapacita nebo technické okolnosti.
Kvalitu provedení v rámci expresního termínu určuje výhradně zhotovitel, přičemž objednatel s tímto postupem výslovně souhlasí. Zhotovitel může přizpůsobit rozsah detailního opracování, povrchové úpravy nebo dokončovacích prací tak, aby bylo možné zakázku dokončit v požadovaném termínu.
Takto provedené dílo se považuje za řádně dokončené a případné odchylky v kvalitě nejsou vadou díla ani důvodem k reklamaci.
5.1.1 V ceně není zahrnuta stavba lešení, která je účtována dle obchodních podmínek. V případě kdy není dodržen termín ze strany objednatele nebo dodavatele i v případě, že je dodržen termín, si firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. vyúčtuje jednorázový poplatek za stavbu a demontáž vlastního lešení 3.250,- Kč bez DPH za každý započatý den.
5.2.1 V ceně není zahrnuto utěsnění ukotvení zábradlí (nutno řešit s izolatérem nebo s klempířem)
Více informací: https://www.zabradli-schodiste.cz/blog/kotveni-do-hydroizolace
5.3.1 U jednoduchých modelů a typových zábradlí, schodů nebo jiných výrobků firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. nemusí zpracovávat 3D model (ani STEP, ani PDF). O těchto modelech rozhoduje výhradně společnost TOMBEK COMPANY, s.r.o.
5.3.2 U zábradlí, schodů nebo jiných výrobků, které TOMBEK COMPANY, s.r.o. považuje za nezbytné, je cena 3D modelu v příloze STEP nebo PDF zahrnuta v cenové nabídce v částce 40%, minimálně však 6.000,- Kč bez DPH.
5.3.3 Pokud je 3D model zpracován jen z části, tak firma TOMBEK COMPANY, s.r.o. má nárok na 40% z celkové ceny zábradlí, schodů nebo jiných výrobků za zpracování 3D modelu v minimální částce 6.000,- Kč bez DPH.
5.3.4 Částka je účtována i v případě, že z jakéhokoliv důvodu zruší objednatel nebo zhotovitel zakázku a je splatná dle faktury zhotovitele nehledě na to, v jaké části je 3D model. U jednoduchých a typových výrobků (např. běžné schodiště nebo zábradlí) nemusí být 3D model vytvářen. O jeho nutnosti rozhoduje výhradně TOMBEK COMPANY, s.r.o.
5.4.1 Cena z konfigurátoru je pouze předběžná a je dopočítána a odsouhlasena na základě obchodního oddělení společnosti TOMBEK COMPANY, s.r.o.
6.1 Pokud je zaměření zábradlí, schodiště nebo jiného prvku součástí zakázky, provádí jej zhotovitel na základě předem dohodnutého termínu a za podmínky umožněného přístupu ke všem relevantním místům.
6.2 V případě, že objednatel neumožní zhotoviteli provést zaměření, nebo si přeje dodat vlastní rozměry (např. z projektové dokumentace, od třetí osoby nebo zaměřeno svépomocí), nese objednatel plnou odpovědnost za správnost těchto podkladů.
6.3 Zhotovitel nenese odpovědnost za chyby v provedení výrobků, které vznikly na základě:
chybně dodaných rozměrů,
neumožněného nebo omezeného přístupu pro zaměření,
skrytých vad nebo změn na stavbě po zaměření.
6.4 Objednatel je povinen zajistit součinnost při zaměření, zejména:
přístup na místo montáže,
dokončené stavební prvky (např. podlahy, sokly, hydroizolace),
přítomnost oprávněné osoby pro konzultaci nebo potvrzení technického řešení.
6.5 V případě, že zhotovitel kvůli nedostatečné součinnosti objednatele nemůže provést přesné zaměření, je oprávněn zakázku přerušit a požadovat náhradu vzniklých nákladů (např. doprava, čas technika).
6.6 Pokud objednatel sdělí chybně rozměry, typ výrobku, umístění zábradlí, schodiště, ocelové konstrukce, další výrobků a práce nebo jiné klíčové údaje, které ovlivní výrobu, a v důsledku toho:
není možné výrobek namontovat,
je nutné provést zásadní úpravy,
nebo se výrobek stává nepoužitelným,
pak je zhotovitel oprávněn vyúčtovat objednateli celé dílo v plné hodnotě, včetně výroby, dopravy, montáže a souvisejících nákladů.
6.7 Pokud objednatel písemně nebo e-mailem odsouhlasí výkres, model, nákres, 3D podklad nebo jiný technický dokument, bere tím na vědomí, že:
zodpovídá za správnost všech rozměrů, umístění a specifikací uvedených v daném podkladu,
tímto okamžikem přebírá plnou odpovědnost za následky případných nesrovnalostí či chyb, i v případě, že by tyto chyby vznikly původně na straně zhotovitele (např. při zaměření).
Pokud se v podkladu některá kóta, rozměr nebo technický detail nevyskytuje, měl objednatel na tento nedostatek upozornit před schválením. Schválení bez připomínek znamená souhlas se všemi zobrazenými i nezobrazenými rozměry a není možné jej zpětně zpochybňovat.
6.8 Odmítnutí zakázky po zaměření
Pokud objednatel po provedeném zaměření, nebo v jeho průběhu, zakázku z jakéhokoliv důvodu odmítne (např. změní názor, rozhodne se pro jiného dodavatele, nebo se rozhodne zakázku nerealizovat), je zhotovitel oprávněn:
podle vlastního uvážení vyúčtovat buď celou hodnotu zakázky, nebo
smluvní náhradu ve výši 30 % z celkové ceny zakázky a cenu za zaměření dle platného ceníku nebo dohody.
Tato náhrada slouží k pokrytí nákladů, které zhotoviteli již vznikly nebo byly zahájeny – například provozní a personální náklady, zpracování technických plánů a výkresů, rezervace výroby, objednávky nebo příprava materiálu, komunikace se subdodavateli či časová blokace kapacit pro jinou zakázku.
Toto ustanovení platí i v případě, že k odmítnutí dojde bez závažného důvodu, a to bez ohledu na to, zda již započala výroba.
6.9 Rozměry a tolerance
6.9.1 Délka, umístění a návaznost zábradlí, schodišť a dalších prvků se mohou při montáži lišit od projektovaných nebo zaměřených rozměrů v důsledku skutečného stavu stavby (nerovnosti, odchylky podkladu, zdi, schodiště, podlah, parapetů apod.).
6.9.2 Tyto rozdíly mohou činit několik centimetrů až do cca 10 cm na celkovou délku nebo návaznost díla a považují se za běžnou montážní toleranci.
6.9.3 O přesném výsledném rozměru, umístění a toleranci vždy rozhoduje zhotovitel na základě technického posouzení stavby, způsobu kotvení a použitého systému.
6.9.4 Objednatel nemá právo požadovat přísnější rozměrové tolerance ani úpravy po montáži, pokud dílo odpovídá funkčně a vzhledově sjednanému provedení.
6.9.5 Odchylky v rámci této tolerance nejsou považovány za vadu a nejsou důvodem k reklamaci.
6.9.6 Mezera mezi zábradlím a zdí, stěnou nebo jiným stavebním prvkem může činit několik centimetrů, a to v závislosti na konstrukčním řešení a způsobu montáže. Tato mezera je nezbytná pro možnost manipulace s prvky při montáži, pro dotažení kotev, osazení výplní nebo zajištění rovinnosti konstrukce. Menší či větší vzdálenost zábradlí od zdi z těchto důvodů není považována za vadu ani za estetickou odchylku.
6.9.7 Kotvení výrobků Montáž zábradlí nebo jakéhokoli jiného výrobku se provádí kotvením na připravené kotevní prvky, případně zabetonováním, a to vždy podle skutečné připravenosti stavby. Objednatel je povinen zajistit, aby místo montáže bylo pro provedení montáže vhodně připraveno.
6.9.8 Vytyčení a inženýrské sítě Objednatel odpovídá za úplné a správné vytyčení veškerých inženýrských sítí, rozvodů, kabeláže, potrubí, technologií a všech dalších prvků, které se mohou nacházet v místě montáže, kotvení nebo betonáže.
6.9.9 Objednatel je povinen písemně upozornit zhotovitele na existenci jakýchkoliv inženýrských sítí nebo jiných skrytých překážek v prostoru montáže.
6.9.10 Pokud objednatel tuto povinnost nesplní, nebo poskytne neúplné či nesprávné informace, nese veškerou odpovědnost za případné škody a náklady s tím spojené. Jedná se zejména o škody na majetku, zařízení či technologiích, škody na stavbě nebo náklady vzniklé přerušením montáže, opravami, vícenáklady či prodloužením realizace.
7.1 Ceny uvedené v cenové nabídce vycházejí ze standardního kotvení do běžně dostupného stavebního podkladu (např. železobeton, plné zdivo, konstrukční beton bez vrstev polystyrenu nebo izolací). Zhotovitel není schopen při tvorbě nabídky zjistit skladbu podkladu pod omítkou, dlažbou nebo finální vrstvou.
7.2 V případě, že při montáži nelze provést kotvení standardním způsobem, a to např. z důvodu:
přítomnosti vrstvy polystyrenu,
dutin, prázdných prostor, nedostatečné únosnosti podkladu,
naražení na výztuž (armaturu) v železobetonu, která znemožní bezpečné kotvení ve stanovené poloze,
zhotovitel navrhne a případně i samostatně rozhodne o technickém řešení (např. zesílené kotvení, chemické kotvy, přesun kotvy, dodatečné výztuže, nebo výroba a montáž vynášecí konstrukce), pokud je to nezbytné pro řádné a bezpečné dokončení díla.
7.3 Tyto úpravy jsou považovány za vícepráce, které nejsou součástí původní cenové nabídky a budou fakturovány dle skutečně provedeného rozsahu a použitých materiálů, a to i bez předchozího písemného souhlasu objednatele, pokud situace neumožňuje odklad rozhodnutí nebo je provedení víceprací nutné pro dokončení zakázky.
7.4 Minimální cena za vynášecí konstrukci pro jeden nosný bod činí 500 Kč bez DPH. Výsledná cena se může navýšit dle konkrétní situace na stavbě, rozsahu konstrukce a použitých materiálů.
7.5 Práce spojené s přípravou, úpravami a kotvením jsou účtovány hodinovou sazbou 800 Kč bez DPH za každou započatou hodinu práce jednoho technika.
7.6 V případě, že nestandardní podmínky vyžadují vícedenní zásah, bude dopravné navýšeno o počet dnů potřebných pro přípravu kotvení, a to v plné výši dle skutečně vyúčtovaných nákladů zhotovitelem.
7.7 V rámci víceprací může být dále účtováno:
použití chemických kotev (cena dle typu a množství),
jiný spojovací a kotevní materiál, který nebyl součástí původní nabídky (např. prodloužené šrouby, závitové tyče, výztuhy),
amortizace a náhrada poškozeného vybavení, zejména zlomené vrtáky, opotřebené korunky, či jiné nástroje, které byly zničeny nebo výrazně opotřebené vlivem nečekaných podmínek při vrtání (např. tvrdá výztuž, žula, kamenivo v betonu).
7.8 Pokud objednatel odmítne navržené technické řešení víceprací a montáž nelze bezpečně a kvalitně dokončit, zhotovitel má právo:
zakázku pozastavit do doby vyjasnění postupu,
nebo ukončit montáž a vyúčtovat již provedené práce, dopravu, případně výrobu v plné výši.
7.9 Zhotovitel nenese odpovědnost za zdržení nebo navýšení ceny, pokud je způsobeno skrytými vadami stavební konstrukce nebo nemožností provést kotvení obvyklým způsobem, včetně výskytu výztuže, která brání vrtání a uchycení prvků.
7.10 V případě, že je na místě realizace objednatelem požadováno:
prodloužení zábradlí, schodiště, kovové konstrukce nebo jiné dodávky podle objednávky
dodání dalších prvků
změna umístění
montáž v jiném místě nebo rozsahu oproti původnímu zadání,
je zhotovitel oprávněn tyto změny provést i bez předchozího písemného souhlasu objednatele, pokud je to technicky možné a objednatel takové změny ústně, gestem nebo jinak odsouhlasí.
Veškeré takto provedené vícepráce budou:
vyúčtovány samostatně na základě skutečného rozsahu provedení a položkového soupisu práce,
fakturovány zhotovitelem, přičemž splatnost faktury určuje zhotovitel, minimálně však 7 kalendářních dnů od vystavení.
Objednatel se zavazuje takovou fakturu uhradit v plné výši.
8.1 V případě, že objednatel sám zvolí konkrétní podobu zábradlí, schodiště, ocelové konstrukce další výrobky a práce (např. tvar, výšku, výplň, způsob kotvení apod.), a tato podoba neodpovídá aktuálně platným technickým nebo bezpečnostním normám (např. ČSN), může zhotovitel tuto podobu provést výhradně na přání objednatele a bez odpovědnosti za dodržení norem.
8.2 Přání objednatele se považuje za závazné bez ohledu na to, zda bylo sděleno písemně, elektronicky nebo ústně. Zodpovědnost za odchylky od norem vždy nese objednatel, nikoliv zhotovitel.
8.3 Zhotovitel nenese odpovědnost za žádné právní, technické nebo stavební důsledky (např. nevyhovění požadavkům stavebního úřadu, kontrolního orgánu, projektanta či dozoru), pokud byly důsledkem výběru řešení objednatelem.
8.4 Objednatel je povinen sám si ověřit, zda jeho požadavek je v souladu s aktuálně platnými normami a stavebními předpisy. Měl by tak učinit např. konzultací s projektantem, stavebním úřadem, stavebním dozorem nebo jinou kompetentní osobou.
8.5 Zhotovitel upozorňuje, že některé výrobky (např. zábradlí, schodiště nebo jiné konstrukce) mohou být na výslovné přání objednatele zhotoveny individuálně, a nemusí proto vždy odpovídat aktuálně platným technickým normám, stavebním, požárním nebo jiným právním předpisům.
8.6. Objednatel je povinen vždy před zadáním zakázky ověřit vhodnost a přípustnost daného řešení se stavebním dozorem, projektantem, příslušným stavebním úřadem nebo jinou osobou dle vlastního uvážení.
8.7 Zhotovitel nemá povinnost upozorňovat na případný nesoulad s předpisy a nenese odpovědnost za důsledky vyplývající z provedení zakázky dle výslovného požadavku objednatele.
8.8 Objednatel byl seznámen s navrženým typem a druhem použitých materiálů (např. při zaměření, telefonické nebo jiné dohodě). Pokud objednatel písemně neuvede jiný požadavek před zahájením výroby, má se za to, že s navrženým řešením souhlasí a bere na sebe odpovědnost za případná rizika z toho plynoucí. Tento souhlas nelze zpětně rozporovat.
8.9 Zhotovitel neposkytuje technické ani normativní posouzení návrhu, a to ani v případě, že by se taková činnost objevila v jiné dohodě, nabídce či smlouvě. Tyto obchodní podmínky mají vždy přednost před jakoukoli individuální smlouvou nebo dohodou, pokud výslovně neupravují tuto otázku jinak a písemně.
8.10 Fotografie a reference zábradlí, schodiště, ocelové konstrukce a dalších výrobků na webových stránkách společnosti TOMBEK COMPANY, s.r.o. (např. v sekci „Realizace“) slouží pouze k ilustraci. Tyto realizace nemusí být provedeny v souladu s aktuálními normami a neslouží jako doporučení technického řešení. Odpovědnost za návrh konkrétního zábradlí v souladu s předpisy nese vždy objednatel.
9.1 Montáž zábradlí, schodišť a dalších výrobků je prováděna za provozních a stavebních podmínek, které s sebou mohou nést riziko poškození nebo znečištění přilehlých ploch, povrchů, fasád, podlah, parapetů, zateplení, obkladů nebo jiných stavebních či dokončených prvků.
9.2 Zhotovitel nenese odpovědnost za žádné poškození, znečištění nebo jiné vedlejší důsledky montáže, a to bez ohledu na to, zda k nim došlo neúmyslně, technicky nezaviněně nebo v důsledku běžného technologického postupu pokud nedošlo k prokazatelnému hrubému pochybení nebo účelnému poškození.
9.3 Veškerá odpovědnost za takové škody přechází na objednatele, který s tímto výslovně souhlasí a bere tuto skutečnost na vědomí v plném rozsahu.
9.4 Objednatel je povinen před zahájením montáže zabezpečit stavbu včetně všech jejích součástí a vnitřního vybavení, aby nedošlo k jejich poškození, znečištění nebo jinému znehodnocení během montážních prací.
Ochrana okolních konstrukcí a povrchů (např. zakrytí schodů, podlah, stěn, oken, zábradlí, parapetů, spotřebičů, nábytku apod.) je výhradně povinností objednatele. Objednatel zajistí zakrytí a ochranu všech dotčených ploch a částí stavby vhodným způsobem před zahájením montáže.
V průběhu montáže provádí zhotovitel práce s těžkými a rozměrnými díly, které mohou při manipulaci spadnout, převrátit se nebo způsobit poškození okolních ploch. Objednatel bere tuto skutečnost na vědomí a odpovídá za to, že montážní prostor bude řádně zabezpečen a připraven.
Zhotovitel nenese odpovědnost za škody na stavbě, jejích součástech nebo vybavení, pokud nebyly řádně zakryty nebo zabezpečeny objednatelem.
10.1 Povrchové úpravy (např. žárový zinek, lakování, olejování) mohou vykazovat drobné oděrky, škrábance, zbytky po zinkování, poréznost nebo jiné drobné nerovnosti, které jsou běžné pro danou technologii výroby a nejsou důvodem k reklamaci.
10.2 Posouzení rozsahu vad provádí výhradně zhotovitel, a to na základě odborného vyhodnocení přiměřeného vzhledu výrobku. Pokud vady nejsou výrazně viditelné při běžném pohledu z odstupu, nebo neovlivňují funkčnost a životnost výrobku, považuje se dílo za bezvadné.
10.3 Objednatel je povinen oznámit případné vady neprodleně při převzetí díla. Pokud tak neučiní bez zbytečného odkladu, nebude na pozdější oznámení brán zřetel, i kdyby k němu došlo následující den. Tím není dotčeno právo na uplatnění reklamace v záruční době u skrytých vad (nikoliv estetických).
11.1 Zhotovitel poskytuje na své výrobky standardní záruční lhůtu u právnické osoby 12 měsíců, v ostatních případech 24 měsíců, není-li v nabídce nebo smlouvě stanoveno jinak.
11.2 Záruka se nevztahuje na:
poškození vzniklé neodbornou montáží provedenou třetí stranou,
opotřebení způsobené běžným používáním,
zásah do konstrukce bez souhlasu zhotovitele,
závady vzniklé neodborným utěsněním kotvení nebo porušením hydroizolace.
11.3 Reklamaci je objednatel povinen uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady.Při převzetí je nutné zkontrolovat stav díla. Pokud objednatel neoznámí vadu ihned při převzetí, nelze ji dodatečně reklamovat. Reklamace musí obsahovat:
přesný popis vady,
fotodokumentaci (pokud je možné),
návrh řešení (např. oprava, výměna).
11.4 Zhotovitel posoudí reklamaci nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí a oznámí objednateli způsob vyřízení.
11.5 Oprávněná osoba pro reklamace a jednání o slevách
Veškerá rozhodnutí týkající se reklamací, případného poskytnutí slev, kompenzací, vrácení peněz nebo jiných náhradních plnění jsou v plné kompetenci jednatele společnosti TOMBEK COMPANY, s.r.o..
K jednáním, návrhům či ujednáním učiněným jinými osobami, které nejsou výslovně pověřeny jednat jménem společnosti, se nepřihlíží a nejsou pro společnost závazná.
V případě, že je zakázka realizována v expresním termínu, nebo v režimu zkrácené výroby či montáže, může být záruční doba zkrácena nebo zcela vyloučena, a to dle uvážení zhotovitele.
O délce záruky v takovém případě rozhoduje výhradně zhotovitel, a objednatel s tímto postupem výslovně souhlasí.
Pokud zhotovitel výslovně neuvede jinak, záruka u expresních dodávek činí 6 měsíců ode dne převzetí díla.
Záruka se dále nevztahuje na vady vzniklé z důvodu zkrácení technologických postupů, zjednodušeného opracování nebo jiných úprav provedených v souvislosti s urychlením výroby či montáže.
12.1 Zhotovitel zajišťuje, aby veškeré konstrukční, nosné a staticky významné svary byly prováděny výhradně kvalifikovanými svářeči s platným oprávněním dle ČSN EN ISO 9606-1 v rámci výroby ve vlastním výrobním závodě.
12.2 Montážní práce provádějí pracovníci zhotovitele, kteří nemusí být držiteli svářečského oprávnění dle výše uvedené normy, avšak jsou interně zaškoleni kvalifikovaným svářečem a pracují výhradně na základě pokynů firmy nebo pod odborným dohledem.
12.3 Tito pracovníci mohou provádět drobné montážní svary a spoje běžného charakteru. V případě, že objednatel požaduje konkrétní způsob montáže, přivaření prvků nebo jiné zásahy na místě realizace, jsou tyto úpravy prováděny výhradně na jeho výslovné přání a v rozsahu, který odpovídá jeho pokynům.
12.4 Zhotovitel nabízí možnost kontroly montážních svarů kvalifikovaným svářečem. Tato kontrola je poskytována výhradně na základě výzvy montážního pracovníka a je zpoplatněna částkou 10 000 Kč bez DPH. O provedené kontrole je vyhotoven písemný záznam. Kontrola slouží jako doplňková služba pro interní ověření postupu, nikoliv jako převzetí technické odpovědnosti za svary.
12.5 Ve všech ostatních případech se má za to, že svary byly provedeny podle přání objednatele a v rozsahu, který odpovídá charakteru montáže, a že odpovídají účelu jejich použití.
12.6 Objednatel uzavřením smlouvy nebo potvrzením objednávky výslovně potvrzuje, že souhlasí s výše uvedeným způsobem provádění montážních prací, včetně skutečnosti, že svary mohou být prováděny osobami bez svářečského oprávnění dle ČSN EN ISO 9606-1. Odpovědnost za jejich provedení nese v plném rozsahu objednatel, a to i v případě, že dojde ke kontrole kvalifikovaným svářečem dle odst. 4.
12.7 Pokud je součástí zakázky zásah do staršího nebo již existujícího zábradlí, které nebylo vyrobeno zhotovitelem, objednatel výslovně potvrzuje, že si takové řešení přeje, a nese plnou odpovědnost za jeho provedení i případný vliv těchto úprav na kvalitu, bezpečnost a funkčnost výsledného provedení.
13.1 Objednatel je oprávněn zrušit zakázku pouze písemnou formou (e-mailem nebo dopisem). Zhotovitel potvrdí přijetí storna do tří pracovních dnů.
13.2 Pokud objednatel zruší zakázku po jejím závazném objednání, avšak před provedením zaměření nebo zahájením výroby, má zhotovitel právo účtovat smluvní náhradu ve výši 30 % z celkové ceny zakázky jako kompenzaci za rezervaci výrobních kapacit, administrativní a přípravné náklady.
13. 3 Pokud již byla pro objednatele zhotovena 3D vizualizace nebo projektový model, činí smluvní náhrada 40 % z celkové ceny zakázky.
13.4 Pokud objednatel zruší zakázku po provedení zaměření nebo po zahájení výroby, má zhotovitel právo účtovat objednateli celou hodnotu zakázky, včetně všech dosud vzniklých nákladů (materiál, výroba, příprava, montážní kapacity apod.).
13.5 Po zahájení montáže nelze od smlouvy odstoupit bez úhrady celé ceny zakázky.
13.6 Všechny částky podle tohoto článku jsou splatné do sedmi dnů od doručení vyúčtování objednateli.
13.7 Zhotovitel je oprávněn odstoupit od smlouvy zejména v těchto případech:
objednatel neposkytne potřebnou součinnost ani po opakované výzvě,
objednatel nezaplatí zálohu nebo doplatek dle sjednaných podmínek,
nastanou nepředvídatelné okolnosti znemožňující plnění.
13.8 V případě odstoupení od smlouvy je strana, která od smlouvy odstupuje, povinna oznámit odstoupení druhé straně písemně s uvedením důvodů.
Přebírající (objednatel) potvrzuje, že dílo přebírá na svou úplnou a výhradní odpovědnost, včetně nebezpečí škody na zboží, které přechází z předávajícího (zhotovitele) na přebírajícího okamžikem podpisu předávacího protokolu.
Přebírající dále výslovně potvrzuje, že:
souhlasí s celkovým provedením díla,
souhlasí s použitými materiály,
a bere na vědomí, že tyto materiály a technické řešení si zvolil sám, případně je odsouhlasil na základě návrhu zhotovitele.
Odpovědnosti za dílo Přebírající (objednatel) potvrzuje, že dílo přebírá na svou úplnou a výhradní odpovědnost, včetně nebezpečí škody na zboží, které přechází z předávajícího (zhotovitele) na přebírajícího okamžikem podpisu předávacího protokolu. Přebírající dále výslovně potvrzuje, že: souhlasí s celkovým provedením díla, souhlasí s použitými materiály, a bere na vědomí, že tyto materiály a technické řešení si zvolil sám, případně je odsouhlasil na základě návrhu zhotovitele.
Vlastnické právo k předmětu dodávky přechází z předávajícího na přebírajícího až okamžikem úplného uhrazení kupní ceny ve smyslu smlouvy nebo potvrzené objednávky, a to i v případě, že bylo zboží předáno nebo doručeno třetí osobě.
14.1 K předání díla dochází ihned po jeho dodání na místo určení nebo na výzvu zhotovitele, bez ohledu na to, zda objednatel dílo fyzicky převezme nebo podepíše předávací protokol.
14.2 Zjištění vad po předání
Po předání a převzetí díla nelze uplatňovat reklamace na vady, které bylo možné zjistit při běžné prohlídce při převzetí (např. oděrky, prach, nečistoty, barevné odstíny, montážní stopy nebo nerovnosti vzniklé běžným technologickým postupem).
Tyto skutečnosti se považují za běžný projev montážních prací, nikoliv za vadu díla.
Po podpisu předávacího protokolu přechází veškerá odpovědnost za dílo na objednatele, a zhotovitel nenese odpovědnost za pozdější poškození, znečištění nebo zásahy třetích osob po převzetí.
14.3 Za okamžik dodání díla se považuje den, kdy bylo dílo:
dopraveno nebo instalováno na určené místo, nebo
zhotovitelem předáno k převzetí objednateli,
podle toho, co nastane dříve.
14.4 Od tohoto okamžiku přechází na objednatele:
veškerá odpovědnost za dílo,
nebezpečí škody na věci,
a povinnost řádného zacházení, ochrany a údržby díla.
14.5 Pokud objednatel odmítne převzít dílo v termínu dodání a požaduje předání v jiném termínu, je zhotovitel oprávněn účtovat smluvní poplatek ve výši 30 % z celkové ceny zakázky, minimálně však 6 000 Kč bez DPH.
14.6 Pokud objednatel při takto dodatečném předání uplatní výhrady nebo oznámí vady, které nebyly oznámeny při prvním dodání díla, je zhotovitel oprávněn účtovat smluvní poplatek ve výši 50 % z celkové ceny zakázky, minimálně však 10 000 Kč bez DPH. Tento poplatek kryje náklady na opakovanou dopravu, manipulaci, organizaci montáže a zdržení výroby.
14.7 Objednatel je povinen ihned po dodání dílo prohlédnout a neprodleně oznámit zjevné vady. Pozdější reklamace zjevných vad nebudou uznány.
14.8 Vady zjištěné po převzetí se považují za skryté vady a lze je reklamovat pouze tehdy, pokud byly prokazatelně přítomny při převzetí a nebyly zjistitelné běžnou kontrolou.
14.9 Zhotovitel nenese odpovědnost za vady způsobené nesprávnou manipulací, montáží, skladováním nebo užíváním v rozporu s určením výrobku.
14.10 Pokud objednatel začne dílo používat (např. zábradlí, schodiště apod.), má se za to, že dílo bylo převzato bez výhrad.
14.11 Vlastnické právo k dílu přechází na objednatele až okamžikem úplného zaplacení všech částek dle smlouvy nebo potvrzené objednávky, i v případě, že bylo dílo již dodáno nebo uvedeno do užívání.
15.1 Zákazník souhlasí s tím, že dodavatel je oprávněn pořizovat fotografie zakázky během montáže i po jejím dokončení, a tyto fotografie následně použít k propagaci své činnosti. Fotografie mohou být zveřejněny zejména na webových stránkách dodavatele, v tištěných materiálech, na sociálních sítích nebo v jiných marketingových kanálech.
15.2 Zákazník rovněž souhlasí s tím, že fotografie mohou zachycovat části interiéru nebo exteriéru jeho nemovitosti, pokud je to nezbytné pro zobrazení provedené zakázky, a nebudou-li tím porušena jeho práva nebo důstojnost. Jméno ani adresa zákazníka nebudou uvedeny, ale mohou být, pokud k tomu zákazník poskytne výslovný souhlas.
15.3 Zhotovitel tímto prohlašuje, že jednotlivé realizace zábradlí, schodišť nebo jiných výrobků uvedených v referencích slouží výhradně jako ukázky již dokončených zakázek. Jejich konkrétní provedení nemusí být vždy v souladu s aktuálně platnými technickými normami (např. ČSN), stavebními předpisy nebo požadavky požární bezpečnosti.
15.4 Každý typ zábradlí nebo jiného stavebního prvku je nutné vždy před realizací konzultovat se stavebním dozorem, projektantem, příslušným stavebním úřadem nebo jinou kompetentní osobou, která posoudí jeho vhodnost a soulad s požadavky platnými pro konkrétní stavbu. V některých případech může být rovněž nutná konzultace se specialistou na statiku či požární bezpečnost.
15.5 Zhotovitel může na případný nesoulad navrhovaného řešení s předpisy upozornit, avšak konečné rozhodnutí o požadovaném provedení je vždy na objednateli. Pokud je zakázka realizována na základě výslovného požadavku objednatele, nese objednatel odpovědnost za případné důsledky vyplývající z nesouladu s příslušnými normami a předpisy.
16.1 Dodavatel tímto informuje zákazníka, že v souvislosti s uzavřením smlouvy a jejím plněním zpracovává osobní údaje zákazníka v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a příslušnými vnitrostátními právními předpisy.
16.2 Zpracovávané údaje zahrnují zejména jméno, příjmení, adresu, e-mail, telefonní číslo a případné další údaje nezbytné pro komunikaci, vystavení daňových dokladů a realizaci zakázky. Tyto údaje jsou zpracovávány pouze za účelem splnění smlouvy, vyřízení objednávky, vedení účetnictví a případné ochrany právních nároků.
16.3 Účel zpracování údajů: uzavření a plnění smlouvy, fakturace a účetnictví, zákaznická podpora, informování o zakázce nebo obchodních nabídkách (pouze pokud s tím zákazník výslovně souhlasí).
16.4 Osobní údaje nejsou předávány třetím stranám bez výslovného souhlasu objednatele, s výjimkou subjektů zajišťujících dopravu, montáž, účetnictví nebo zákonem vyžadovaných případů.
16.5 Osobní údaje jsou uchovávány po dobu nezbytně nutnou pro výše uvedené účely, nejdéle však po dobu stanovenou právními předpisy. Dodavatel neposkytuje osobní údaje třetím stranám s výjimkou případů, kdy je to nezbytné pro splnění smlouvy (např. dopravce) nebo uloženo zákonem.
16.6 Zákazník má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování a podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů).
17.1 Tyto obchodní podmínky mají přednost před individuální smlouvou, pokud není písemně sjednáno jinak.
17.2 Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé cenové nabídky, smlouvy nebo potvrzené objednávky uzavřené mezi objednatelem a zhotovitelem.
17.3 Zhotovitel si vyhrazuje právo tyto podmínky jednostranně upravit. Změny jsou účinné ode dne zveřejnění na webových stránkách.
Tyto obchodní podmínky nabírají platnost 13.11.2024
TOMBEK COMPANY, s.r.o.
Charbulova 177/102
618 00 Brno